Instalacja gazowa SEQUENT 32 jest najnowocześniejszym systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów 3- i 4-cylindrowych wyposażonych w sekwencyjny wtrysk benzyny. Jest on rozwinięciem bardzo dobrze znanego i sprawdzonego na rynku systemu SEQUENT 24.11, poprzez rozbudowanie możliwości technicznych jednostki sterującej, zachowując tym samym spójne komponenty oraz prosty montaż i programowanie.
Głównym elementem systemu SEQUENT 32, a zarazem innowacją w systemie jest całkiem nowa centrala gazowa SQ 32 z wbudowanym microprocesorem 16bit 64MHz. Dzięki szybszemu microprocesorowi współpraca z centralą benzynową jest jeszcze lepsza, a tym samym zwiększają się możliwości programowania systemu. System jest konfigurowany za pomocą programu BRC Calibration Tool. W SQ 32 mamy pełne sekwencyjne przełączanie wtryskiwaczy gazowych.
Centrala gazowa została wyposażona w następujące funkcje:
Funkcja VSR - umożliwiająca dotryskiwanie określonej dawki benzyny podczas jazdy na gazie. Funkcja ta ma celu zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem szczególnie w samochodach borykających się z tym problemem.
Funkcja Warm Up Injector – umożliwiająca podgrzewanie wtryskiwaczy podczas pracy na benzynie, przed pierwszym przełączeniem się na gaz - dotyczy to pracy na zimnym silniku. funkcja START&STOP (samochód musi być wyposażony w tą opcję fabrycznie) - zadaniem jej jest redukcja zanieczyszczeń i zużycia benzyny - silnik uruchamia się na paliwie gazowym.
Dodatkową opcją w systemie jest możliwość awaryjnego uruchomienia silnika na LPG w sytuacji awarii układu benzynowego - ilość uruchomień została ograniczona do 5 razy. Podobnie jak we wcześniejszych systemach typu SEQUENT zastosowano sprawdzone elementy takie jak: Reduktor Genius MB lub Genius MAX wyposażony w czujnik temperatury wody, listwę RAIL z wtryskiwaczami nowego typu, cechującymi się bardzo dużą dokładnością oraz szybkością podczas wtryskiwania gazu wraz z czujnikiem ciśnienia i temperatury gazu, która jest mierzona w czasie rzeczywistym. Z nowości oprócz centrali gazowej SQ 32 zastosowano nowy przełącznik Micro z wbudowanym buzzerem. System jest również dostępny w wersji z OBD.
System może być montowany do samochodów z normą emisji spalin EURO V oraz EURO VI Dzięki doskonałej integracji systemu brak jest różnic pomiędzy jazdą na gazie a jazdą na benzynie. Dodatkowo mamy pełną kontrolę nad emisją zanieczyszczeń.